Bybelwoord bereikt 50.000 volgers in Zuidelijk Afrika.

»»Bybelwoord bereikt 50.000 volgers in Zuidelijk Afrika.

Bybelwoord bereikt 50.000 volgers in Zuidelijk Afrika.

“Ek is bly dat die Here my raak gesien het. Ek is bly dat Hy my, wat Hom nie gesoek het nie, gevind het. Ek is baie, baie bly dat Hy Jesus my siel gered hy het. Ek is bly… Ek is bly!”

Dit is één van de reacties op de boodschappen die via Bybelwoord verstuurd worden. Vaak ontstaat er een chatgesprek met iemand. Een reactie als hierboven maakt de dag van een GlobalRize medewerker helemaal goed.

Alida Wallenburg vertelt verder:
Wij krijgen in het algemeen ‘amen’ als reactie op een dia met een Bijbeltekst, velen plaatsen een like en door nog meer mensen wordt het gedeeld. Dat is mooi, want zo bereiken wij een groter publiek! Geregeld zien wij zelfs een getuigenis of lofprijzing als reactie op de betreffende Bijbeltekst terug (zie citaat).

Ook worden diepere vragen gesteld over geloof, over waarheid en over Gods woord. Die vragen komen wij wel vaak tegen in de inbox. Afgelopen week kregen wij nog zo een vraag: Waarom zondigen mensen? Dit biedt een mooie gelegenheid om vanuit Gods woord iemand een antwoord te geven! Het aantal reacties wisselt best veel per dag. Daarom blijf het belangrijk om een variatie van dia’s, filmpjes en artikelen op de Facebookpagina te posten.

Het is mooi om zoveel volgers te hebben. Toch is het soms ook lastig en is het ook een realiteit dat wij, zoals Paulus in Romeinen schrijft, ook een strijd ervaren. Dat ervoer ik toen een volger heel heftig en aanvallend reageerde op de Bijbelvertaling die wij op Bybelwoord gebruiken – volgens hem gaf deze een verdraaide weergave van de oorspronkelijke tekst.

Wij bereiken een groot aantal mensen, maar het verlangen achter het werk van Bybelwoord is om een drastische verandering, door het woord van God, in het leven van mensen te brengen. Moge God ons wijsheid en leiding geven om dat op de juiste wijze, zoals Hij het wil, te doen.

Steun het werk in Zuidelijk Afrika en maak een gift over.

Wil je ook het evangelie delen met mensen? Word vrijwilliger!

By |2018-09-20T11:04:42+00:00september 12th, 2018|