Zendeling vanuit huis

Chatteamleider Catharinus Doornbos krijgt tranen in zijn ogen van intense dankbaarheid

“Bij GlobalRize word ik ingeschakeld voor Gods koninkrijk”, zegt chatteamleider Catharinus Doornbos die met zijn team dagelijks, wereldwijd het evangelie deelt. “Het ontroert me als ik het vertrouwen van chatters mag winnen, mag vertellen over Jezus Christus en mag bidden. Het mooiste dat bestaat is als ik iemand bij God mag brengen, en ik ben intens dankbaar als iemand zijn leven in Gods handen legt. Moet je nagaan hoe God zich voelt als er een omkeer komt in een leven.”

Houvast

“Op de chat ontmoet ik mensen die God niet kennen, of nog geen relatie hebben met Hem”, vertelt Doornbos. “Ik word geraakt als ik in aanraking kom met mensen die ziek zijn, sterven, misbruikt worden, in armoede leven, abortus hebben gepleegd, een moord hebben begaan, overspel moeten meemaken of geraakt worden door corona.”

Hij realiseert zich dat hij mensen niet hoeft te helpen maar Gods liefde mag doorgeven die hijzelf ook ontving. “Ik vertrouw erop dat de heilige Geest mij daarbij leidt”, zegt hij. “Gód kan en wil helpen. Ik bemoedig chatters zich te verdiepen in Gods Woord omdat de Bijbel houvast geeft en Jezus de enige zekerheid is in het leven.”

Intense dankbaarheid

Doornbos bidt met en voor mensen die eenzaam zijn en probeert hen in contact te brengen met christenen in hun omgeving en een plaatselijke kerk, maar blijft hen bemoedigen en draagt hen op in gebed als dat niet mogelijk is. “Ik leg mensen in vertrouwen in Gods handen. Al biddend sla ik als het ware een arm om iemand heen en laat hem ervaren wat het betekent om persoonlijk met God te praten. Zo mag hijzelf God ook ontmoeten en Bijbellezen, zodat hij steun en kracht kan vinden. De heilige Geest leidt mij hierbij, Hij vult mij aan, geeft mij inzichten en laat mij de juiste woorden typen.”

Doornbos heeft het gevoel dat hij God met het chatten God op de vingers kijkt. “Ik zie mensen veranderen als ze Zijn kracht ervaren en Hem willen leren kennen”, zegt hij. “Ik zit als het ware eersterangs om te zien dat God iemand aanraakt. Dat is zó bijzonder: ik krijg dan tranen in mijn ogen van intense dankbaarheid.”

Word vrijwilliger

Drie miljard mensen hebben nog nooit van Jezus Christus gehoord. GlobalRize wil hen het Evangelie vertellen. Met meer vrijwilligers kunnen we nóg meer mensen bereiken. Helpt u mee?

Help mee

GlobalRize
Elzenweg 1A
8096 RV Oldebroek

E-mail: [email protected]
Telefoon: +31 (0)525 795 002